Türk Vatandaşlığı Nasıl Alınır ? Sayı 1

Türk Vatandaşlığı Nasıl Alınır ? Sayı 1 Türk Vatandaşlığı Nasıl Alınır ? Sayı 1 Mülk Edinme Yoluyla Türk Vatandaşlığı Nasıl Alınır ? Sayı 1 ( Türk vatandaşı: Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne vatandaşlık bağı ile bağlı olan kişidir.) Türk Vatandaşlığı Nasıl Alınır ? Sayı 1 – Mülk Edinme Yoluyla Türk Vatandaşlığı Nasıl

limited şirketlerde pay devri

Limited Şirketlerde Pay Devri – Sayı 1

Limited Şirketlerde Pay Devri – Sayı 1 Limited Şirketlerde Pay Devri – Sayı 1 Limited şirketlerde pay devri konusunu izah etmeden önce bazı kavramları açıklığa kavuşturmak faydalı olacaktır. Limited şirket, belirli ve paylara bölünmüş sermayesi olan, ticaret ünvanı altında kurulan bir ya da daha fazla gerçek ve tüzel kişinin pay

Kentsel Dönüşüm

Kentsel Dönüşüm Hukuku – Sayı 1

Kentsel Dönüşüm Hukuku – Sayı 1  KENTSEL DÖNÜŞÜM AŞAMALARI BİRİNCİ AŞAMA – Başvuru Kentsel Dönüşüm Hukuku Kapsamında Kentsel Dönüşüm Nedir? Kentsel Dönüşüm Hukuku Kapsamında Kentsel Dönüşüm Başvurusu Nasıl Yapılır? Binanın kat maliklerinden herhangi biri tarafından (paylı mülkiyet ve elbirliğiyle mülkiyet hallerinde her bir paydaş ve ortak dahil) kentsel dönüşüm başvurusu

Anonim Şirketlerde Avukat Bulundurma Zorunluluğu

Anonim Şirketlerde Avukat Bulundurma Zorunluluğu – Sayı 1

Anonim Şirketlerde Avukat Bulundurma Zorunluluğu – Sayı – 1 1-) Anonim Şirketlerde Avukat Bulundurma Zorunluluğunun Kanuni Dayanağı Nedir? 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 35. maddesinde bazı anonim şirketlerde avukat bulundurma zorunluluğu hüküm altına alınmıştır. Bu husus genel olarak bir avukat ya da hukuk bürosu ile sözleşmeli olarak çalışılması şeklinde gerçekleşmektedir. Avukatlık Kanunu’nun ilgili maddesinin

Bağdat Caddesi Miras Avukatı

Bağdat Caddesi Miras Avukatı – Sayı 1

Bağdat Caddesi Miras Avukatı – Sayı 1 Miras Hukuku bakımından öncelikle bazı kavramların tanımlarını yapmakta fayda görmekteyiz. Buna göre; Miras Nedir? Miras kavramı ile bir kimsenin ölümü ile mirasçılara geçen özel hukuk ilişkilerinin tümü ifade edilir. Miras bırakan Kimdir? Ölümü ile kendisine ait hukuki ilişkilerin hukuki durumunun düzenlendiği kişidir. Ölüm

kira bedelinin tespiti davası

Kira Bedelinin Tespiti Davası – Sayı 1

Kira Bedelinin Tespiti Davası – Sayı – 1 Kira Bedelinin Tespiti Davası, bir diğer adıyla kira tespit davası, kiracı ya da kiraya veren tarafından açılabilen kira bedelinin yeniden belirlenmesi için mahkemeye başvurmak suretiyle görülen bir davadır. Bu davalara bakmakla görevli olan mahkemeler sulh hukuk mahkemeleridir. Türk Borçlar Kanunu’nun 344. ve

Apostil

Apostil Nasıl Alınır? – Sayı 1

Apostil Nasıl Alınır? Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı çerçevesinde hazırlanan ve Türkiye’nin 08/05/1962 tarihinde imzaladığı “Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi” nin onaylanması, 20/06/1984 tarih ve 3028 sayılı Kanunla uygun bulunmuş ve 16/09/1984 tarih ve 18517 sayılı Resmî Gazetede yayımlanmıştır. Sözleşme, Türkiye bakımından 29/09/1985 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Sözleşme ile

Satış sözleşmeleri

Satış Sözleşmeleri ve Hukuk – Sayı 1

Satış Sözleşmeleri ve Hukuk – Sayı 1 Satış Sözleşmeleri ve Hukuk – Hukuki bir sonuç doğurmak üzere irade açıklamasında bulunmak suretiyle yapılan ve bu nedenle de bir alacak – borç ilişkisi doğuran hukuki işlemler (satış sözleşmeleri, akit, mukavele) en uygun borç kaynağıdır. Başka bir ifade ile sözleşme, tarafların alacak –

Mobbing

İş Yerinde Mobbing Rehberi – Sayı 1

İş Yerinde Mobbing Rehberi T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından Mayıs 2014 tarihinde “İş yerlerinde Psikolojik Taciz (Mobbing) Bilgilendirme Rehberi” hazırlanmış ve yayımlanmıştır. Bu rehber hazırlanırken, Türkiye İnsan Hakları Kurumu, Devlet Personel Başkanlığı, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu, Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu, Hak İşçi Sendikaları Konfederasyonu ve Devrimci İşçi Sendikaları

Bağdat Caddesi Gayrimenkul Avukatı

Bağdat Caddesi Gayrimenkul Avukatı – Sayı 1

Bağdat Caddesi Gayrimenkul Avukatı – Sayı 1 Gayrimenkul Hukuku Nedir? Gayrimenkul arsa, tarla, arazi, konut niteliklerine haiz olup üzerinde yapılaşma başta olmak üzere birçok düzenleme yapılabilen malvarlığı değerleridir. Gayrimenkul hukukunun temel ilkelerini 4721 Sayılı Türk Medeni Kanunu düzenlemektedir. Buna ek olarak Toprak Koruma Kanunu, İmar Kanunu gibi birçok özel yasa da